Oamenii cu care lucrezi reprezinta valoarea companiei tale, iar managementul lor si gestionarea situatiilor neprevazute pot fi adevarate provocari. Este foarte important sa stii cum se simte un angajat si ce-l impulsioneaza la locul de muncă deoarece, investind in oameni si motivandu-i, vei obtine rezultate la standardele cerute si productivitate mai mare, iar compania ta va avea de castigat pe termen lung.
Motiveaza-ti echipa sa evolueze
Principala caracteristica a unui angajat care nu se simte bine la locul de munca, dar care are totusi de platit facturi, este absenta chefului de a invata lucruri noi si calitatea slaba a muncii sale.Un salariat care si-a pierdut motivatia se va implica mai putin in cadrul companiei si nu va simti dorinta de a propune idei noi si creative, insa cand acesta se simte motivat sa evolueze, se va implica mai mult in procesul de cunoastere. Ajutandu-ti angajatii sa se dezvolte si sa-si depaseasca limitele dincolo de responsabilitatile stabilite prin contractul de munca, de fapt, contribuie indeplinirea obiectivelor de afaceri si la cresterea intregii companii.
Un salariu mare poate parea principalul factor ce motiveaza un angajat sa ramana in componia ta sau sa fie productiv, insa situatia reala este putin diferita. O mare parte din angajati se simt motivati mai mult de recunoasterea meritelor si posibilitatea unei avansari in cadrul companiei, de un mediu de lucru placut sau chiar de activitati in echipa.
Activitati si concursuri cu premii in cadrul companiei
Poti desfasura aceste actvitati atat la locul de munca, prin diverse ateliere lucru in care angajatii sa realizeze in grup diverse sarcini, prin concursuri cu premii, sau, in afara locului de munca, prin cursuri, traininguri sau teambuilding-uri. In acest fel, managementul companiei isi va manifesta interestul față de bunastarea angajaților și, in acelasi timp, va transmite intr-un mod creativ care sunt asteptarile pe care le are de la angajati.
Alege un concurs cu o tematica distractiva, care să nu aiba neaparat legatura cu activitatea companiei si care sa valorifice abilitatile omului, dincolo de abilitatile angajatului. Oferă ca premiu un trofeu simbolic pe care castigatorul sa-l duca cu drag acasa sau să-l pastreze pe birou. Se va simți valoros si isi va privi locul de muncă mai prietenos.
Tipologia de angajat s-a schimbat în ultimii ani si la fel ar trebui sa se schimbe si valorile angajatorului. Astfel, un angajat care are rezultate bune, trebuie stimulat suplimentar, chiar daca in prezent pare ca oricum isi indeplineste sarcinile pentru care a fost angajat. Aplicand acelasi tratament indiferent atat pentru un angajat performant cat si pentru unul care „doarme” la muncă, vei provoca nemultumirea celor care se straduiesc sa fie mai eficienti si mai productivi, incurajand mediocritatea.
Prin stimulent nu se intelege in mod obligatoriu recompense banesti, ci pot fi gesturi mici dar care sa arate apreciere pentru munca lui. Pana la urma, succesul oricarei afaceri este facut din oamenii care muncesc pentru a face asta posibil. Daca insotesti laudele si cu un cadou simbolic precum un trofeu sub forma de figurina personalizata, cu siguranta moralul va avea de castigat.
Valideaza rezultatele si arata-ti public recunostinta fata de un angajat productiv
O strategie la fel de bună pentru a-ti motiva angajatii este validarea rezultatelor. Poti alege intervale mari pentru obiective importante sau intervale mai mici, doar pentru anumite proiecte concretizate Mai poți apela si la varianta simpla de oferi diplome cu titluri simbolice precum „diplomă pentru cel mai creativ angajat”, „diploma pentru omul responsabil cu buna dispozitie în echipa”, „diploma pentru afaceristul anului” sau „diploma pentru cel mai guraliv coleg”. Incurajeaza performanta individuala oferind o diploma eleganta, dintr-un material mai rezistent decat hartia, precum cele de la Trofeez.
Cum se manifesta un angajat multumit si apreciat la locul de muncă:
- Va fi mai eficient
- Echipa va fi mai sudata si mai productiva
- Isi va dezvolta si valorifica talentul in cadrul companiei
- Se va simti pregatit sa preia responsabilitati mai mari
- Va crea un mediu propice dezvoltarii colegilor noi